fredag 3 juli 2009

Vilka är dina intryck av de bild– och videotjänster vi arbetat med inom detta kursmoment? Är de enkla eller krångliga, användbara eller onödiga (osv.)

Verkligen ett roligt kursmoment! Jag har njutit varje sekund. I går när jag cyklade hem från jobbet tänkte jag "oj vilket roligt jobb jag har, att man får lov att gå denna kurs och göra sådant här på arbetstid"!

Flickr eller Picasa kommer jag använda privat för att ha som backup för mina bilder. Kul sätt att också kunna dela fler foton med familj och vänner än vad jag redan nu gör på Facebook!

Gillade möjligheten att använda CC-licenser och lägga ut mina foton på världskartan, funderade dock om man kan få en koppling till de GPS-kordinater som jag redan nu taggar mina foton med i min mobilkamera.

När det gäller Youtube tog jag chansen att kolla in några biblioteksfilmer, men också de filmer min son och hans kompis lagt upp. Därav valet av film här på bloggen. :-)

Detta kommer jag utforska vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar