fredag 12 februari 2010

Dessa tjänster bygger mycket på samarbete kring dokument - ser du några poänger med det för SLUB som organisation?

Allt vi gör i vårt arbete gör vi för den organisation vi jobbar i - i mitt fall SLU. Jag kan aldrig själv veta när någon annan behöver få tag i något av det jag skrivit, producerat, varför det är jätteviktigt att det hela tiden finns tillgängligt för alla som jobbar här. Samtidigt delar jag med mig av min kunskap och det jag gjort genom att låta alla få tillgång till mitt material. Det är ytterst lite som jag gör i jobbet, som inte kan ligga tillgängligt för alla mina kollegor. Sen om vi lägger detta på vår gemensamma y-disk eller i Google docs eller i ngn annan webbaserad tjänst är ngt vi gemensamt får ta en strategisk diskussion kring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar