fredag 8 maj 2009

Kan en blogg vara ett instrument för att kommunicera med våra låntagare?

Jag skulle först och främst vilja ändra frågan från att bara gälla låntagare till att gälla alla våra kunder oavsett del av verksamheten.
Jag tror svaret är givet - självklart kan det vara ett instrument för kommunikation med kunderna. Frågan är nog inte om utan snarare när. Jag ser bloggen som ett sätt att snabbt kunna uppdatera kring olika frågeställningar, men framförallt också för att skapa en dialog med kunden. Här kan både stort och smått diskuteras. Ett exempel är min egen blogg www.catharinaisberg.blogspot.com där jag lägger in en blandning av kommentarer med allt från ledarskap, kompetensutveckling till nätgenerationen och tips om olika resurser. Kanske mest för mitt eget kom-ihåg, men med en uppstramning skulle vi inom SLUB kunna ha en sådan blogg och föra en dialog kring utvecklingsfrågor med kunder och intressenter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar