onsdag 11 november 2009

Vilka för- och nackdelar kan finnas med möjligheten för användare att chatta med ditt bibliotek? Finns det för- och nackdelar med att kunna chatta med

För- och nackdelar för användare att chatta med biblioteket:
Fördelar är ännu en kommunikationskanal med kunderna, ökad tillgänglighet, enkelt kan nå expertis inom hela SLUB...
Nackdelar är om man utlovar chat men inte finns där, i övrigt har jag lite svårt att se konkreta nackdelar för kunden...

För- och nackdelar med att chatta med kollegor:
Fördelar är att man ökar tillgängligheten, ökar dialogen, minskar de geografiska avstånden som ju är stora inom SLU, lär känna kollegor inom hela organisationen bättre, minskar mail-flödet då småfrågor kan lösas i chatten...
Nackdelar kan vara att man blir avbruten i det arbete man just håller på med, inte kan styra när dialogen sker på samma sätt som i mail...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar